Wat een geweldige reis, I´m loving it! - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Marjolein Hendriks - WaarBenJij.nu Wat een geweldige reis, I´m loving it! - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Marjolein Hendriks - WaarBenJij.nu

Wat een geweldige reis, I´m loving it!

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 November 2012 | Bolivia, Sucre

Hallo allemaal!

Tis alweer even geleden dat ik iets geschreven heb dus tijd voor een nieuw verslag! Laat ik beginnen waar ik geeindigd was, op weg richting Cusco! Inmiddels is dat alweer zo´n 3 weken geleden, even dus mijn geheugen opfrissen.

Cusco is een heerlijke stad waar je lekker rond kunt struinen en kunt genieten van leuke marktjes en leuke pleinen. Even een paar dagen rust gehad alvorens ik de Salkantay Trek ging beginnen. De Salkantay Trek is een 5daagse trek waarin je uiteindelijk richting Machu Picchu loopt. Machu Picchu is een stad van de Inca's in Peru die door de Spanjaarden nooit is ontdekt en daardoor ook niet vernietigd werd. De trek was echt ontzettend gaaf en op sommige dagen redelijk zwaar! Je loopt zowel berg op als bergafwaarts en het hoogste punt was 4650 meter, dat was best hoog voor mij als echte Nederlander! Ik was dan ook erg blij toen we weer omlaag konden gaan omdat ik best veel last had van de hoogte (erg duizelig). De 1e nacht sliepen we op een plaats waar het ongeveer min 7 was, best koud in een tentje ;)! Gelukkig had ik voldoende kleding bij me. Op de 2e dag hebben we 11 uur lang gelopen en de overige dagen maar 7 a 8 uur wat prima te doen was. De laatste dag hadden we heerlijk geslapen in een hostel, heerlijk kunnen douchen, om vervolgens op de 5e dag naar Machu Picchu te gaan. Wat was dat geweldig! De foto´s zagen er al mooi uit, maar op het moment dat je daar bent is het echt onbeschrijflijk mooi! Zeker een hoogtepunt van mijn reis tot nu toe!

Na Cusco ben ik richting Puno gegaan om vanuit daar de Peruaanse kant van Lake Titicaca te gaan bekijken. Hier leven de mensen op zogenoemde floating islands, het was leuk om te zien maar erg toeristisch. Vervolgens zijn we doorgegaan naar Copacobana (bolivia)! Vanuit daar hebben we de Boliviaanse kant van Lake Titicaca bekeken. Met de boot richting Isla del Sol en vanuit daar ongeveer in 5 uur van Noord naar Zuid gelopen. Copacobana was een heerlijk rustig plaatsje waar je lekker kon genieten van het weer en het lekkere eten.

Na het rustige Copacobana ben ik naar La Paz gegaan. Wat een wereld van verschil. Overal mensen, overal verkeer, wat een drukte en wat een chaos. Even weer wennen, haha! vanuit La Paz ben ik richting de Jungle gegaan. Heel erg gaaf om te doen. Vele apen, krokodillen, vogels en beesten gezien waar ik de naam niet van weet ;). Tevens gezwommen met Dolfijnen en op zoek gegaan naar Slangen, die we helaas niet hebben gevonden. De zoektocht naar de slangen was wel een zware tocht aangezien je door het moeras loopt, wat betekent tot je knieen in de modder! Gelukkig hadden we laarzen gekregen vanuit de organisatie.

Inmiddels ben ik aangekomen in sucre, een heerlijk rustig stadje met mooie gebouwen en een leuke sfeer!

Het is hier heerlijk goedkoop en je kunt hier echt genieten van al het moois om je heen. Af en toe zie je wel veel armoede wat wel moeilijk is om te zien, zoveel verschillen met wat wij in Nederland gewend zijn.
Verder bevalt het me hier echt geweldig en kom ik ontzettend veel mensen tegen. Geweldig om zoveel mensen te ontmoeten en alle verhalen van iedereen te horen.

Gister ben ik zelfs Juul en Madeleine tegen gekomen (Tilburg)! Erg leuk om jullie gezien te hebben, ondanks dat het kort was. PS Juul: ik had men bus echt net gehaald, kwam om 20.00 uur op de terminal aan.

Pa & Ma en Laura & Martijn, leuk jullie vandaag even gesproken te hebben!

Dat was het vanuit hier, foto´s komen weer op facebook!

Veel liefs vanuit Sucre!!


  • 24 November 2012 - 19:09

    Hanneke:

    Volgens mij heb jij het gevoel: waarom heb ik dit niet eerder gedaan?
    Je gaat heerlijk ontspannen terug komen straks, maar nu vooral nog even genieten.
    Weer heerlijk om je verhaal te lezen en ben benieuwd naar al je foto's.

    Liefs, Hanneke

  • 24 November 2012 - 19:35

    Annie:

    Geniet er nog maar lekker van! X x x x

  • 25 November 2012 - 19:04

    Jessie:

    Mayo leuk verhaal weer, een leven om jaloers op te zijn!!

  • 26 November 2012 - 17:10

    Frits:

    Klinkt goed! Ga je nog naar de zoutvlaktes?

    Enjoy
    xx

  • 26 November 2012 - 18:23

    Siem:

    Hey Marjo....

    Mooi verhaal....wat een leven zeg! Ben wel beetje jaloers hoor;)! Machu Pichu staat ook hoog op m'n lijstje!

    Enjoy en hopelijk tot gauw :)! xx

  • 26 November 2012 - 18:23

    Siem:

    Hey Marjo....

    Mooi verhaal....wat een leven zeg! Ben wel beetje jaloers hoor;)! Machu Pichu staat ook hoog op m'n lijstje!

    Enjoy en hopelijk tot gauw :)! xx

  • 26 November 2012 - 21:39

    Marjolein:

    hi frits, natuurlijk ga ik nog naar de zoutvaktes! Wordt de volgende bestemming!

  • 26 November 2012 - 23:18

    Helen:

    Klinkt helemaal geweldig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 14 Okt. 2012
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 2612

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 18 Januari 2013

3 maanden reizen door Zuid Amerika!

Landen bezocht: